Ni som ville ha fortsättningen.. Och ändringarna ..

Jag tog upp telefonen och såg att jag hade ett sms. Det var från Frida.

 

Nemen tjenare mannen !!

Haha när vare vi skulle mötas? <3

 

Vi skulle på ett disco ikväll. Och smart som man är glömmer man självklart bort det samma dag.

Jag svarade :

 

Tjenare b-ruden!!

Hehe jag hade glömt att vi skulle dit, men jag fixar mig lite snabbt !

Haha ringer dig när jag ätit. Ska skynda mig, LOVAR <3

 

Hon svarade inte på det så jag antog att hon blev lite små irriterad. Jag gick fram till garderoben och försökte komma på någonting att ha på mig. Det fick bli mina blå jeans, ett vitt linne och en

”H-tröja”. Jag gick ut i badrummet och kollade mig i spegeln. ”vad ska jag göra med håret då?” sa jag för mig själv och började sätta på lite mascara. Håret fick hänga rakt ner och luggen uppsat i en liten fläta. När jag var klar hämtade på mobilen och smsade Frida.

 

Hehe klar nu.. ska vi mötas eller? <3

 

Hon svarade nästan direkt.

 

Ofta redan ? Aokej, tunneln eller? <3

 

Jag sket i att svara för jag visste att hon skulle dit ändå. Jag gick ner till hallen och började sätta på mig skorna, converse skulle vara för kallt så det fick bli mina vita gympaskor.

  • Jag drar nu ! Ropade jag till mamma.

  • Okej hemma senast elva !

  • Jajaja …

Jag gick ut och kände direkt att det var ganska kallt ute. När jag var tillräckligt nära tunneln för att se den såg jag Frida stå där, jag började små springa lite samtidigt som jag skrattade.

  • var är det som är så kul? Sa hon lite surt.

  • Haha ingenting bara att du alltid kommer före mig.

  • Jajaja, vi måste skynda oss nu om vi ska hinna med bussen!

 

När vi kom fram till bussen var det 10 minuter kvar tills den skulle komma så vi tog upp henns Ipod och tog några bilder, som vi alltid gör. Tio långa minuter senare kom bussen och när vi gick på bussen såg vi direkt några vi kände. Lisa, Moa, Sandra och Ellen. Jag hälsade på alla, utom Ellen. Men när jag såg att hon kollade på mig var jag tvungen att gå fram till henne med.

  • Hej … sa jag lite tyst.

  • Heeeej !! sa hon glatt utan att märka någonting.

Resten av bussresan vart jag gladare och pratade mycket med henne. När vi kom fram gick som andra in till discot och jag och Frida gick bort till grillen och köpte varsin pommes. När vi ätit upp gick vi in på ICA och jag köpte en cola och lakris nappar, Frida köpte bara nappar. Sen tog vi bussen tillbaka till discot. På bussen pratade vi om lite allt möjligt. Sen när vi kom fram var det några där ute och vi gick fram till dom och snackade lite. Sen kom Ellen och dom andra ut och alla drack min cola. Sen hörde jag Ellen ropa :

  • Filip kommer nu !!

Filip var mitt ex .. som jag gjorde slut med några dagar innan. Jag hade inte pratat något med honom sen dess nästan, jag tänkte tillbaka på den enda gången vi pratat sen jag gjorde slut …

 

  • är du sur på mig ? Hade jag frågat.

  • Nej .. men du bara dissade mig :(

  • Förlåt .. men allt blev bara så fel !

  • Jag vet … men vem gillar du då?

  • Jag vet inte.. du då ?

  • Dig …

 

Jag fick en klump i magen av att tänka på det .. Men han inte tänka mer på det innan alla kom fram och sa att Filip snart skulle komma. När jag såg honom vare som att allt stannade upp, det kom tillbaka så många minnen av att se honom. Jag kände på mig redan då att det var ett misstag att göra slut. Vi började gå lite långsamt mot dom, och då ser jag hur Ellen ökar takten och hamnar framför mig, då såg jag ett bra tillfälle att ge igen för att hon drack upp min cola, och hon skulle även göra bort sig framför alla killar. Jag sprang ikapp henne och böjde mig ner och tog tag i hennes ben. Först hörde jag ett litet skrik sen låg hon där på marken, i snön. Hörde några skratta bakom mig och jag kunde inte hålla mig för skratt. Men nästan direkt så ställde hon sig upp och gick mot ingången jag sprang ikapp henne och kollade henne i ögonen och såg att hon var ledsen.

  • förlåt det var inte meningen att du skulle trilla, bara halka till lite.. ljög jag .

  • Det gör inget …

  • okej säkert?

  • Jadå.. kom jag fryser, sa hon och tog in armarna innan för min jacka så att vi typ som kramades.

När jag kollade upp såg jag någon gå förbi, det var Filip. Jag blev chockad över att han inte hälsade och sa ganska högt men även surt:

  • Nehe hälsar man inte eller?!

  • Nej .. svarade han och flinade lite.

  • Bitch, sa jag för min själv men ändå så att alla hörde.

Frida började små skratta lite grann och putade till mig i sidan. Vi gick och ställde oss i entrén och alla andra gick in på discot.

  • Fan asså Klara att du ska vara 97a .. sa Frida lite tyst.

  • Haha vet, men dom kommer nog släppa in oss snart ska du se, svarade jag och små skrattade lite.

Vi stog där och snackade om lite allt möjligt, sen kom alla andra upp till entrén till oss och det första alla gjorde va att springa fram till mig och skrek:

  • ELLEN OCH FILIP DANSADE TRYCKARE!!!!

  • Aha okej … svarade jag och kände tårarna bränna innanför ögonlocken, Men jag ville inte visa det inför alla så jag kollade bort och ut genom fönstret. Alla gick tillbaka in på discot och jag och Frida stog kvar och pratade. Efter ett tag suckade hon och sa:

  • Vad är det?

Jag kollade på henne och frågade vad hon menade

  • vad snackar du om ? Sa jag och kollade ner i marken snabbt sen ut genom fönstret igen.

  • Jag märker ju att det är något.! Sa hon lite allvarligt.

  • Det är inget..

  • ända sen Filip och dom kom har det sett ut som att du ska börja gråta vilken sekund som helst, du gillar honom fortfarande va ?

  • Nej ?

  • Jag vet att du gör de .. Men om du inte tänker berätta vad det är så ger jag upp..

Vi stog tysta en stund sen gick hon fram till dom som jobbade där och sa :

  • snälla det är bara 30 minuter kvar kan inte vi få komma in ?

  • Alltså, vi får inte göra såhär .. Men okej då .

  • Jaaa !! tack så mycket !!

  • Haha så lite så .

Vi gick och hängde av oss våra jackor och gick in på discot. Men min blick fastnar direkt på ett par på dansgolvet, Det var Ellen och Filip som stog och dansade tryckare. Då kände jag tårarna igen men torkade snabbt bort dom och eftersom att det var så mörkt såg ingen. Jag ställde mig bakom Frida och väntade tills tryckaren var slut. När den väl var det gick vi ut på dansgolvet så dansade vi på och jag glömde det som hänt nyss. Men efter ett tag kom Frida fram till mig och sa att hennes mamma var utanför och att vi var tvungna att dra direkt. Så vi sa hejdå till alla och gick ut till bilen. Hela bilresan satt alla tysta och vi var snabbt framme hemma hos mig. När jag hade sagt hejdå och sånt gick jag långsamt in. Det första jag gjorde var att gå in på datan och skrev :

Tänk hur man kan ha varit så glad, men några sekunder senare så taller tårarna i floder...”

Nästa direkt efter fick jag ett meddelande av Ellen.

  • Är det det om mig och Filip? Förlåt !! det var inget illa menat !

  • ...

  • Asså förlåt.. Menade verkligen inget illa, men var det inte du som gjorde slut med honom ?

  • Jo det var det .. men jag gillar honom verkligen .. eller jag gjorde inte det innan jag såg er två tillsammans.

Jag la ifrån mig telefonen och la mig på sängen och kände direkt hur tårana började komma och orkade inte torka bort dom. Jag låg där i säkert tio minuter och grät. Allt jag kunde tänka på var Filip. Han ögon, Han hår, Han famn. Tänkte tillbaka på när jag låg där med han armar runt mig. Jag kände hur jag verkligen vill gråta, men det kom inga tårar. Jag satte mig upp och kollade ut genom fönstret. Det regnade, ”vilket sammanträffande” tänkte jag lite surt. Jag kollade på mobilen och såg att jag hade två olästa sms. Det första var från Ellen, det andra var från ….. Filip.

  • är det sant att du grät för det med mig och ellen?

  • Kanske.. svarade jag och tvekade på om jag skulle skrivit nej istället.

  • Fan asså..

  • Vad?

  • Om du bara hade sagt något.

Jag stannade upp och fattade inte vad han menade, gillade han fortfarande mig?

  • Vad menar du ?

Jag väntade i säker en halvtimme men fick inget svar.. Sen fick jag ett sms från Frida.

  • gumman, jag visste att det var något ! Varför sa du inte det bara ?

  • Jag vet inte .. svarade jag, och tänkte att det skulle bli fel om jag sa det där. Frida skulle säkert bli sur på Filip och alla skulle börja bråka.

  • Asså åh, han är ju dum i huvudet som står och dansar tryckare med Ellen framför dig .

  • Men det är väll hans val.. svarade jag och slängde sedan iväg telefonen.

Jag hämtade datorn som låg i väskan och satte på den. Och den skulle såklart vara lika seg som vanligt när det skulle ladda. När den äntligen hade laddat klart gick jag in på facebook och kollade om det hade hänt något nytt, de hade det inte. Jag gick in på Fridas logg och kollade. Hon hade skrivit en status där det stog :

 

Bästa kvällen ever med Klara och några till !

 

Jag skrev en kommentar där det stog:

 

Joo , wihoo bästa verkligen , får glädje tårar, eller vänta. Dom var riktiga.

     

    Jag stängde av datorn och gick och la mig istället. Fast jag somnade inte på säkert 2 timmar. Låg och tänkte på allt som hänt samma dag. Jag kunde inte somna så jag gick upp och loggade in på facebook och kollade på bloggar. Lite senare såg jag något som fick min blick att fastna. En bild på Ellen och Filip när dom dansade. Då stannade allt upp, allt jag såg var bilden. Kollade på den i kanske 10 minuter utan att släppa den blicken. Jag kände hur tårarna började rinna men jag orkade inte ens torka bort dom. Jag bara satt där och kollade på bilden. Och tänkte på när jag bara stod där och kollade på. Stod helt orörlig. Jag kände hur hela huvudet började snurra och det kändes som att jag skulle trilla ihop vilken sekund som helst, så jag ställde mig försiktigt upp och la mig i sängen. Några minuter senare somnade jag. När jag vaknade var klockan halv elva. Jag låg kvar ett tag och tänkte på allt som hade hänt dagen innan. Men beslöt mig för att försöka glömma allt. Vilket gick ganska bra i ca. En timme. Jag loggade in på facebook och gick in på fridas profil. Där var bilden igen .. tårarna började rinna igen men jag gjorde ingenting åt det nu heller. Jag bara satt där och kollade på bilden tills jag fick ett sms från Frida:

    Konner till dig nu <3

Jag sa undan telefonen och gick in på toaletten och tvättade bort mascaran som runnit.

 


Kommentarer
Postat av: t'

gash va bra ! mer mer mer

2011-04-24 @ 20:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0