Forgive me - Del 2.

Som ni kanske märke har jag döpt "novellen" . men 10 kommentarer och nästa del kommer kanske upp ikväll.



 

Vi ställde oss upp och Emelie tog av sig skorna och sen gick vi upp på mitt rum.

  • Vad ska vi göra idag då? Sa hon efter en stund av tystnad.

  • Kan vi inte ringa hit typ Felle Fabian Markus och Sebbe?

Sebbe var Felles pojkvän, och Markus var Emelies.

  • Jo det kan vi! Utbrast Emelie med ett stort leende på läpparna.

  • Bra du ringer Felle och be henne ringa Sebbe och sen ringer du Markus så ringer jag Fabbe.

 

15 minuter senare när alla var där.

 

  • Ska vi gå ner till stranden och bada ? Sa Felle efter ett tag.

  • Ja det kan vi ! Sa nästan alla.

  • Men jag har inga badkläder, sa Emelie snabbt.

  • Du kan låna av mig.

  • Men vi då? Sa killarna.

  • Ni kan låna av min brorsa, sa jag och skrattade lite.

     

     

Tio minuter senare var vi nere vid stranden. Vi la upp alla handdukar på en rad och låg och solade i kanske en halvtimme innan det blev för varmt så vi bestämde oss för att hoppa i och bada istället.

När vi hade haft vatten krig i 10 minuter orkade jag inte vara med längre så jag kravlade upp på bryggan och satte mig längst ut och kollade på dom andra. Fabian hade lyft upp Felle och sprang runt med henne på axeln i vattnet. Jag kände hur avundsjukan fyllde hela mig. Gillar han henne? Gillar hon honom? Är han otrogen? Tänker hon ta honom ifrån mig? Kommer han.. Jag avbröt mig själv. Vad är det jag tänker ? Hon är min bästa vän, hon skulle väll aldrig göra så mot mig? Och han, han skulle väll inte vara otrogen? När jag tänkte det sista fick jag en konstig känsla i magen.. Visst ja, han hade redan varit det en gång för länge sen, med mig syster. Vi hade fått sluta tidigare från skolan så jag gick hem tidigare. Då hittar jag dom 2 i hennes säng..

 

  • Vad gör du här helt ensam?

Jag hoppade till när jag hörde en röst bakom mig. När jag såg vem det var spred sig ett leende på mina läppar och jag ställde mig snabbt upp och omfamnade honom.

  • Linus ! Utbrast jag och kände hur det pirrade till i magen när jag kramade honom.

Nej jag kan väll inte gilla honom ? Jag har ju Fabbe... Linus och jag var tillsammans för någon månad sen, men det tog slut för att jag flyttade till Stockholm och han bodde kvar i Gävle.

  • Vad gör du här? Sa jag när vi hade släppt taget om varandra, men fortfarande lika glad.

  • Min mamma fick ett jobberbjudande här i stockholm så ja .. Här är jag..

  • HAR DU FLYTTAT HIT?! Skrek jag, och nästan alla på hela stranden kollade på mig.

När jag såg det började jag direkt rodna och kolla ner i vattnet.

  • Aw du rodnar ! Du är så söt när du gör det.. sa han och blev lite generad han med.

Än en gång pirrade det till när han sa det. Vi satt där och pratade i flera timmar. Jag hade helt glömt bort dom andra men dom verkade inte bry sig. Jag märkte att han satt mycket närmare än vad han hade gjort när vi började prata, men det störde mig inte särskilt mycket. Jag vände huvudet och kollade in i hals klarblåa underbara ögon och helt plötsligt känner jag hans läppar mot mina. Jag ville flytta på mig, men fick ingen kraft. Det kändes så rätt men ändå så fel. Det var den bästa kyssen någonsin, men med fel kille. Efter ett tag avbröts vi av en harkling bakom oss.

Vi båda rycker till och där står.....



 


Kommentarer
Postat av: melissa

Fortsättning taack :)<33333

2011-07-10 @ 19:50:30
Postat av: Johanna :*

BÄSTA! DEL 3 !!! :*** FÖRFATTARE ! <3333

2011-07-10 @ 19:51:13
URL: http://SuperBruden.devote.se
Postat av: Amanda <3

Mer, du är ju skit bra! :)<33333

2011-07-10 @ 20:43:17
Postat av: Nöjesportalen

Checka in bloggen med nya storfilmer varje dag!

Det är helt gratis och allt du behöver göra är att trycka på play!

2011-07-10 @ 21:07:30
URL: http://nojesportalen.blogg.se/
Postat av: Anonym

meer! :) <3

2011-07-10 @ 22:17:04
Postat av: Emelieee

Vill läsa mer NU !! <3

fett ba du är vad gulligt att jag får vara med :*<33

2011-07-11 @ 00:18:48
URL: http://alltomemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0