Forgive me - Del 1

 

Jag öppnade ögonen och möttes av solljus, ”äntligen sommar..” tänkte jag och sträckte lite på mig för att kunna nå telefonen för att kunna se vad klockan var. 11.36 visade siffrorna på skärmen. Jag hade även sju nya sms. 1 från mamma, 1 från Fabian, 2 från Felle, eller hon heter egentligen Felicia men hon kallas för Felle, och 3 från Emelie. Jag började med att öppna det från mamma.

 

Åkte till mormor. Mat finns i kylen, kommer hem i morgon. Ville inte väcka dig, men pengar finns i byrån i hallen. Puss Mamma”

 

Jag stängde ner det utan att svara och klickade upp det från Fabian istället.

 

Hej snygging, lust att ses ikväll ? Har FF .. xx Fabian ”

 

Jag svarade snabbt:

 

självklart har jag det sötnöt. Ojojoj vad ska vi göra dådå?.. xx Nelly ”

 

Jag klickade på skicka och öppnade jag Emelies sms.

 

Vaken ?? xx Emelie”

 

men hallå ?! Vakna !! ”

 

men herregud kvinna vakna någon gång och ring mig jag kommer till dig om 30 minuter!”

 

Jag kollade vilken tid hon hade skickat det, 11.19 och klockan var nu 11.43. Det betyder att hon kommer om .. sju minuter ! Jag gick upp ur sängen och kollade mig i spegeln. Mitt långa blonda hår stod åt alla håll. Smink hade jag inte haft på mig , det har jag nästan aldrig. Mina ögon fransar är alltid naturligt långa och tjocka . Jag tog upp borsten som låg på mitt sminkbord och borstade igen håret tills det såg bra ut. Sen gick jag fram till min garderob och tog fram en vit t-shirt där det stod

Fighting for Peace

Is like

Fucking for virginity”

 

Och ett par mörkblåa shorts. Inte långt efter det knackade det på dörren. Jag gick långsamt ner för trappan och sedan bort mot dörren. Där utanför stod Emelie

 

  • Heeeeej ! Sa hon glatt och kramade om mig

  • Ja hej på dig med, sa jag och skrattade och kramade tillbaka.

  • Varför svarade du inte på mina sms?

  • Jag sov och vaknade nyss, sa jag och små fnissade lite.

Hon granskade mig från topp till tå innan hon avundsjukt sa:

  • Det är inte rättvist, du ser alltid ut som en fotomodell, du har faktiskt jobbat som en, du är populärast i klassen, du är tillsammans men skolans snyggaste kille !

Jag började skratta lite men när jag såg att hon fortfarande var allvarlig svarade jag

  • Men det är inte mitt fel att mina föreldrar fick till det..

Vi båda föll ihop i en skrattatack mitt på hallgolvet och låg där i säkert en kvart innan vi avbröts av mamma som gick in genom dörren.

  • jaha och vad är det som är så roligt här då? Sa hon och kollade frågades på oss.

     

Vi kollade på varandra och började genast skratta hysteriskt igen. Mamma kollade bara på oss och skrattade lite och gick sedan vidare mot köket.


Kommentarer
Postat av: Johanna

FORTSÄTTNING ! :*<3333

2011-07-10 @ 13:17:28
URL: http://SuperBruden.devote.se
Postat av: Melissa

fortsättning ! :D <3333

2011-07-10 @ 13:29:59
Postat av: Amanda <3

Fortsätt :)<3

2011-07-10 @ 13:34:27
Postat av: EMMY!<3 :*

fortsätt förfan!<333333333333333333333

2011-07-10 @ 18:35:39
Postat av: Malin

ge mig fortsättningen ! :D

fin blogg dessutom!

kraam<3

2011-07-10 @ 23:22:20
URL: http://maliinns.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0